ZAJĘCIA FAKULTATYWNE

Arteterapia

Arteterapia jest wspaniałym sposobem dotarcia do dzieci z problemami emocjonalnymi, po ciężkich przejściach, autystycznych, ale i formą dającą odprężenie, uwalniającą od napięcia – dla tych zupełnie zdrowych. Dobór terapii do pacjenta uzależniony jest od kilku czynników: przede wszystkim od predyspozycji lub zainteresowań samego pacjenta 

arteterapia
Szkolenie_tus-08

Trening Umiejętności Społecznych

Trening umiejętności społecznych polega na nabywaniu i podnoszeniu konkretnych umiejętności społecznych, czyli takich konkretnych zachowań stosowanych do zaistniałej sytuacji, ale także na oduczaniu zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej rzeczywistej sytuacji.

Zajęcia taneczno- teatralne

Zajęcia teatralno-taneczne są połączeniem nauki i zabawy. Podczas zajęć dzieci poznają różnego rodzaju gatunki taneczne, elementy rytmiki oraz improwizację, co umożliwi im rozwijać świadomość ciała i ekspresję ruchu. Ważnym elementem zajęć są również ćwiczenia i zadania teatralne, które kształcą pewność siebie oraz umiejętność współpracy. Dzieci otwierają się na świat i innych. Ćwiczą pamięć i wymowę, obcują z literaturą, uczą się współdziałania w zespole, w którym każdy ma określoną rolę do spełnienia i tylko poprzez współpracę wszystkich członków zespołu można odnieść sukces. Lekcje te wypracowują poczucie rytmu, słuch muzyczny, uczą prawidłowej postawy i wpływają korzystnie na psychomotoryczny rozwój dzieci.

Happy kids having fun during their music class. Teacher and children playing guitar, clapping hands, dancing and singing at daycare preschool. Vector illustration for musical education concept

Muzykoterapia

Podróż w krainę dźwięków, które poruszają ducha, ciało i emocje. Muzyka może wprowadzić w relaks, obudzić siły witalne, przywołać wspomnienia, a nawet zmniejszyć odczuwanie bólu. Jest to środek wyrażania siebie, budowania właściwych zachowań, ułatwiający wyładowanie niezaspokojonych uczuć i popędów, ożywiający fantazję, zaprowadzający rytm, synchronizację i ład funkcji psychofizycznych. Doznania muzyczne uczniowie mogą interpretować słowem, gestem, rysunkiem czy tańcem.

Zajęcia eksperymentalne

Eksperymenty dla dzieci dopasowane są do wiedzy i możliwości uczestników zajęć. Zajęcia Małego Inżyniera są doskonałym sposobem na uzupełnienie i poszerzenie wiedzy oraz doskonałą zabawę! Atrakcyjna forma zajęć sprawia, że dzieci podchodzą do wszystkich zagadnień z dużym zaangażowaniem i autentycznym zainteresowaniem, a to gwarancja, że nabyta wiedza i umiejętności pozostaną z nimi na resztę życia.

3655086
Children in the kitchen with party theme illustration

Zajęcia kulinarne

GOTOWANIE to jedna z ważnych umiejętności, którą każdy powinien zdobywać. Podczas samodzielnego gotowania wiemy co jest na talerzu, uczymy się kreatywności oraz poznajemy nowe smaki. Wprowadzając uczniów w świat kulinarnych doznań, kształtujemy w dzieciach prawidłowe postawy żywieniowe
oraz zachęcamy do poznawania
nowych smaków. 

 

METODA STRUKTURALNA - nauka czytania i pisania

Metoda Strukturalna jest interesującą propozycją nauki czytania i pisania, w której poziom jest zawsze dostosowany do możliwości poznawczych ucznia. Nazwa metody odnosi się do struktury, a więc do wzajemnych powiązań i relacji między poszczególnymi elementami, dla których podstawą są sylaby. Założenia Metody Strukturalnej są logiczne, uzupełniają się, a na celu mają przede wszystkim rozwój dziecka.

Metoda Strukturalna to sposób nauki czytania i pisania przeznaczony dla wszystkich dzieci. Nowa metoda nauki czytania pozwala nauczyć się czytać także tym dzieciom, które z różnych przyczyn nie są w stanie opanować czytania i pisania; oraz tam gdzie zawodzą inne metody
czytania i pisania.

Zrzut ekranu (218)

Szybkie Czytanie

W atmosferze pełnej zabawy i wyzwań każdy uczeń zdobędzie umiejętność płynnego czytania, poprawia koncentrację oraz przekona się, że można stawiać czoło wszystkim wyzwaniom edukacyjnym. Podczas zajęć z wykorzystaniem multimedialnych pakietów edukacyjnych dziecko doskonalić będzie umiejętność myślenia, zapamiętywania, kojarzenia, koncentracji uwagi i szybkiego czytania. Każdy uczeń przekona się, że nauka może być przyjemna i owocna.

Hipoterapia

Hipoterapia to metoda rehabilitacji psychoruchowej, która odbywa się przy udziale koni. Ma zastosowanie w każdym wieku, jednak wykorzystywana jest szczególnie w rehabilitacji dzieci i młodzieży. Dzięki hipoterapii pacjentom może być łatwiej pokonywać lęki, budować więzi, wyrażać swoje emocje i komunikować się ze światem udoskonala równowagę, koordynację, rytm.  Rehabilitacja poprzez hipoterapię pomaga nie tylko dzieciom zmagającym się z autyzmem, zespołem Downa czy porażeniem mózgowym, ale także z nieprawidłowym wzorcem chodu, reguluje napięcie mięśniowe oraz koryguje postawę ciała.

hipoterapia-rehabilitacja-przy-pomocy-konia.lg
unnamed

W świecie lego

Uczymy, bawiąc. Jest wiele źródeł zdobywania wiedzy. Wiedza to nie tylko książka. My stawiamy na rozwój poprzez doświadczenie. Ciekawość świata jest tym, co pragniemy promować. Schematom mówimy nie – potencjał drzemiący w każdym dziecku- oto nasz cel.

Dajemy alternatywę spędzania wolnego czasu od tabletów i komputerów. Pozwalamy empirycznie odkrywać świat. Dajemy uczniom go dotknąć – zbudować. Stwarzamy dzieciom warunki do kreatywnego i logicznego myślenia oraz działania. To dzieci tworzą swoje światy. Mają przed sobą temat, problem i klocki LEGO®.

Gry Dydaktyczne

Rodzaje i formy zabaw dydaktycznych są bardzo różnorodne. Ich wspólną cechą jest to, że nie są one wynikiem swobodnej twórczości dziecka, lecz wymagają podporządkowania się określonym warunkom, regułom podanym przez instrukcję i są ukierunkowane na fikcyjny cel. Zabawy dydaktyczne są dla dziecka bardzo atrakcyjne, sprawiają im wiele przyjemności. Zalicza, się do nich: loteryjki, układanki, rebusy, krzyżówki, gry stolikowe np. chińczyk, karty logiczne itp. Mogą w zabawowy sposób utrwalać zasady pisowni, doskonalić technikę czytania, uczą matematycznego myślenia, mogą również nadać nauce charakter zabawy: są wykonywane w różnych kontekstach, co sprzyja wyrabianiu giętkości myślenia i rozwijaniu fantazji dzieci. Zabawy dydaktyczne dają szansę dzieciom o różnych możliwościach.

Zrzut ekranu (221)

Ogródek Ekologiczny

To szansa na długie przebywanie na świeżym powietrzu, jak również zdobywanie wiedzy na temat roślin i przyrody. Uczestnicy  sadzić będą warzywa, owoce i zioła. Zadaniem uczniów będzie opiekowanie się rosnącymi roślinamipodlewanie ich, usuwanie chwastów, a następnie zebranie plonów, z których później przygotują zdrowe posiłki. Nauczanie poprzez naturę i zaplanowanie aktywności na świeżym powietrzu. Doskonalenie takich umiejętności jak samodzielność, odpowiedzialność, odwaga, zaradność, wiara w swoje możliwości, wzrost samooceny, ale także poznawanie i zgłębianie świata przyrody poprzez bezpośrednie doświadczenie i eksperymenty w kontakcie z naturą. Rozbudzenie motywacji dzieci do działania, obserwowania, doświadczania i tworzenia. Zdobycie wiedzy na temat pozytywnych i negatywnych działań człowieka na środowisko.

 

Język Hiszpański

Scroll Up Skip to content